polski
związek
sportu
niesłyszących
zapraszamy do kontaktu oraz odwiedzenia naszego profilu nafacebooku

Obóz sportowy w Kołobrzegu – UMKSN Poznań

W dniach 19–29 sierpnia br. zorganizowaliśmy obóz sportowy klubu UMKSN Poznań w KołobrzeguPOWRÓT DO Aktualności

W dniach 19–29 sierpnia br. zorganizowaliśmy obóz sportowy klubu UMKSN Poznań w Kołobrzegu na obiektach MOSiR ul Łopuskiego 38 oraz częściowo na kwaterze prywatnej (M. Maj)  W obozie wzięło udział 33  zawodników/czek niesłyszących z 4 sekcji: LA, PN, TS i Pływanie  oraz 6 opiekunów / trenerów oraz 1 wolontariusz. Zrealizowano 28 jednostki treningowe. W tym: wycieczki rowerowe (grupa starsza), gokarty (grupa młodsza), zajęcia na basenie pływackim, w terenie-brzegiem morza, marszobiegi, sporty uzupełniające.  Dzięki wynajęciu pięknego nowego stadionu tartanowego, już najmłodsi uczestnicy obozu mogli uczyć się biegania i zachowania na stadionie. Na zakończenie obozu został przeprowadzony test sprawności: bieg 60/100m, pchnięcie kulą, skok w dal.

Także sekcja pływania przeprowadziła sprawdzian i okazało się, że wszyscy poprawili swoje rekordy życiowe.

Zaplanowane cele:
a/ sportowy: uczyliśmy techniki pływania, LA i TS, zdobywaliśmy wiedzę teoretyczną i praktyczną w/w dyscyplin, poznawaliśmy przepisy oraz wdrażaliśmy zasady BHP w sporcie.
b/ wychowawczy:  uczyliśmy pozytywnych postaw i integracji w grupie, kształtowaliśmy postawy asertywne.
c/ rewalidacyjny: zdobywaliśmy umiejętności sportowe na miarę indywidualnych możliwości dzieci i młodzieży.

Bardzo dużo radości sprawiły wszystkim ćwiczenia nad brzegiem morza połączone z kąpielą w ciepłej morskiej wodzie.  Na boisku trenowaliśmy technikę biegu, starty z bloków startowych, rzuty oszczepem, wytrzymałość.  Korzystaliśmy także z  basenów Ośrodka MILENIUM, ucząc się pływania, regenerując mięśnie, korzystając także z sauny a przede wszystkim korzystając z rur zjazdowych.  Mogliśmy zwiedzić skansen - muzeum ze starymi okrętami oraz Kompleks Zieleniewo w którym każdy znalazł dla siebie ciekawy sprawdzian umiejętności. Tradycyjnie na zakończenie obozu zorganizowano chrzest dla dzieci, które pierwszy raz uczestniczyły w obozie UMKSN.  Było to dla nich przeżycie, które zapamiętają do końca życia, tym bardziej, że musieliśmy wracać do hotelu podczas potężnej burzy i ulewy. Do hotelu dotarliśmy przemoczeni do majtek, goniąc po drodze uciekające potokami na jezdni klapki/japonki. Prowadzono zajęcia nie tylko zwiększające sprawność fizyczną, ale również zajęcia logopedyczne. Przeprowadzono także pogadanki na temat szkodliwości palenia tytoniu, picia alkoholu oraz zmniejszenia ilości czasu poświęcanego na korzystanie z telefonów komórkowych przez młodzież.

Włodzimierz Adamiak

Serwis korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do cookies w Twojej przeglądarce lub konfiguracji usługi.